Translate

2015. január 1., csütörtök

Mákos guba sütés nélkül + cukrászvideó

Már régen készítettem mákos gubát és nagyon vágytam arra, hogy ismét egyek ilyet, főleg, mert tél van és aktuális a fogyasztása. Nem szeretem az olyan recepteket, ahol nincsenek pontos mennyiségek, főleg sütiknél, de itt sajnos nem mértem le, hogy miből mennyit használtam, így csak a körülbelüli arányokat tudom megadni.


Részletesen:
5 darab szikkadt kiflit felkarikáztam és egy tálba tettem. Közben kb. negyed kg mascarpone krémet összekevertem kb. 2 dl tejjel és egy csomag vaníliás cukorral. Persze használhattam volna vaníliarudat is. Tudom. Ezt a tejes öntetet felforrósítottam és a kiflire öntöttem, majd jól elkevertem. Eleinte nem szívta fel az összes nedvességet, de másnapra teljesen megszívta magát. Majd kb. 5 ek mákot és 5 ek porcukrot összekevertem és leöntött kiflire szórtam és jól összeforgattam. Másnap fogyasztottuk. A mascarpone jó döntés volt.

Röviden:
Kifli karikára vágva. Erre öntjük:
Tej + vaníliás cukor + mascarpone összekavarva és felforrósítva. Erre szórjuk:
Porcukros mákot. -> Hűtőbe vele és másnap megesszük.

Anyukám receptje ihlette. Ő ugyanígy készíti, csak nem tesz bele mascarponét. Régi családi recept.

Akinek van sok ideje, no meg Zilah tortaformája, ezt a receptváltozatot is kipróbálhatja Farkas Vilmostól:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése