Translate

2015. január 5., hétfő

Csabai rizottó + videó a kolbász történetéről

Régen ettünk rizst, annyira nem is hiányzott, na de a változatosság miatt tegnap készítettem egy fazéknyi finomságot. Tudom, hogy egy hivatásos szakács konzervből nem főz, de én nem vagyok hivatásos szakács. :)


2x2dl pohárnyi rizottó rizst lemostam és feltettem főni 4x4dl vízzel és kb. 2 kávéskanál sóval. Nem kevertem. Amikor felforrt, takarékra tettem és lefedve kb. 15 percig pároltam.
2-3 ek olivaolajon egy szál karikára vágott Csabai kolbászt megsütöttem, jó ropogósra, majd levettem a tűzről és fél liter passzírozott paradicsomot egy kukoricakonzervet a leve nélkül és fél csomag szárított metélőhagymát öntöttem hozzá.
Quesedilla fűszerkeverékkel fűszereztem. Legalább egy teáskanálnyit tettem rá, azután késhegynyi adagokat adtam hozzá, míg végül elérte a számomra ideális ízt. Ezt helyettesíthettem volna borssal, fokhagymával és erőspaprikával. Persze sózni is kellett, hogy a fűszerek ízét kiemeljem.
A ragut a rizzsel elkevertem és lefedtem fél órán keresztül, hogy összeérjenek az ízek.
Őszibaracklét ittunk hozzá.

Saját recept. Ha valakinek a receptjére mégis hasonlít, akkor az a véletlen műve lehet.

A Csabai kolbász története és elkészítése:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése